esmaspäev, 19. juuli 2010

Nougat´-pohlatort

See tort valmis ei varem ega hiljem kui emadepäevaks:D
Aga põhjus, miks ma seda siia üles ei pannud, on minulik - retsept oli jäljetult kadunud. Nüüd leidsin selle üles (loomulikult kohast, kust ma olin 10 korda otsinud).
Retsepti saatis mulle kallis sugulane Lea, kes võttis selle mingist kokaraamatust ja kelle tehtuna on see tort veel kordi parem (mitte et minu oma ei oleks olnud ÜLIhea). Tänud ka Nougat´-meistrile Annele!

Tordipõhi (tegin neid 2 tk)
2 muna
1/2 dl suhkrut
1/2 dl nisujahu
1/2 dl kartulitärklist
1/2 tl küpsetuspulbrit

Vahusta munad suhkruga tugevaks vahuks. Sega kuivained omavahel ja lisa sõeludes taignale. Vala taigen ahjuplaadile. Küpseta nii 2 põhja (siis pole põhja lõikamisega vaja vaeva näha)20-25 min 175 kraadises ahjus alumisel siinil.

Vanillikissell (tegin jälle topelt)
3 dl piima
1 munakollane
2 spl maisitärklist
1/2 dl suhkrut
2 tl vanillisuhkrut
2 dl vahukoort

Vahele:
3-4 dl pohli (mina tegin jõhvikatega)
suhkrut

Nougat`
1 spl vett
1 dl suhkrut
1/2 dl kooritud mandleid

Vala kissellimaterjal (v.a vahukoor) potti ja kuumuta paksenemiseni. Ära keeda, jahuta. Valmista nougat´. Mõõda malmpannile või emaileeritud teraspotti vesi, suhkur ja mandlid. Sega pidevalt puulabidaga, kuni suhkur muutub kuldpruuniks. Vala õhukese kihina küpsetuspaberile ja jahuta. Purusta noa ja taignarulliga.
Niisuta tordipõhjad veega lahjendatud ja suhkruga maitsestatud sidrunimahlaga. Vahusta vahukoor ja sega külma kisselliga. Laota kergelt suhkruga püreeritud marjad tordipõhjale. Määri peale pool kissellisegust ja puista peale nougat´. Aseta peale teine põhi, määri peale ja külgedele ülejäänud kissellitäidis ja jäta külma maitsestuma. Kaunista tort pohlade ja nougat´puruga. Serveeri külmana.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

Loco moco: Hawaii

Sajandite jooksul on Hawaiile voolanud sisserändajaid igast ilma otsast, algul Euroopast ja Ameerikast, hiljem juba Jaapanist, Koreast, Hiin...